Altijd in de buurt: medewerker van l'escaut in beeld

Wie werken er allemaal bij l’escaut? En welke functies zijn er allemaal binnen onze organisatie? Dit keer laten we woninginspecteur André Boer aan het woord. Een bekend gezicht voor veel huurders. 

Vertel eens in het kort iets over jezelf

'Ik ben André Boer, 44 jaar en woon in Oost-Souburg samen met mijn vrouw Selma en dochter Lisa van zeven. In mijn vrije tijd sport en wandel ik graag, doe ik graag leuke dingen met mijn gezin, familie en vrienden en genieten wij van onze seizoensplek op de camping.'

Wat is je functie en hoe lang werk je bij l’escaut? 

'Sinds 2013 ben ik woninginspecteur voor dagelijks onderhoud. Maar ik werk al sinds 1999 bij l’escaut. Dat is al een hele tijd en zodoende heb ik ook al veel verschillende functies gehad. Allemaal gericht op onderhoud en contact met huurders. Veel huurders kennen mij waarschijnlijk ook wel daardoor.'

Kun je eens vertellen hoe een dag uit jouw werkweek er uit ziet?

'Iedere ochtend breng ik eerst mijn dochter naar school. Dat moment probeer ik er altijd in te houden. Daarna ga ik door naar het werk. Een werkdag is eigenlijk nooit hetzelfde. Ik ga de adressen langs waar een afspraak is gemaakt voor een inspectie. Samen met de klant bekijken we de klacht en zoeken we naar een oplossing. De ene keer is de oplossing eenvoudig, de andere keer is het lastiger en is er meer onderzoek en overleg nodig. Tussendoor kom ik op kantoor om opdrachten te maken voor deze werkzaamheden en om ander administratief werk te doen. Daarnaast bel en mail ik heel de dag door met aannemers, collega's en huurders over allerlei lopende werkzaamheden en diverse vragen. Ook met asbestvragen kan je bij mij terecht. Verder zet ik me intern in voor de ondernemingsraad en feestcommissie van l’escaut, dus daar besteed ik ook regelmatig tijd aan.' 

Wat vind je het leukst aan je werk?

'Het contact met huurders, en dus met veel diverse mensen, vind ik erg leuk en interessant. Natuurlijk is het contact ook wel eens lastig en minder leuk, maar dat hoort erbij. Zolang we elkaar met respect behandelen, komen we er altijd wel uit. Ook het oplossen van wat langer lopende problemen geven mij energie. Zeker als de klant daarna weer helemaal blij en tevreden is.' 

Heb je een tip voor onze huurders? 

‘Ik sta naast de klant en niet tegenover ze. Maar soms is een oplossing niet eenvoudig of kan die niet alleen maar van één kant komen. Denk mee, werk mee en heb soms geduld. Zeker dat laatste is op dit moment erg belangrijk. De werkdruk is groot, de bouwwereld is overspannen, we komen handjes te kort. Maar we proberen altijd de beste en snelste oplossing te zoeken.'