Woning huren

Veel gevraagd over Woning huren

Hoe kom ik in contact met de huurdersvereniging?

Nieuwe huurders ontvangen bij het afsluiten van de huurovereenkomst een formulier voor lidmaatschap voor de HVL. Je kunt je op deze manier aanmelden. Voor meer informatie kun je kijken op de website: HVL.

Wat doet een huurdersvereniging?

De huurdersvereniging vertegenwoordigt onze huurders en praat mee over belangrijke zaken als de jaarlijkse huurverhoging, huurovereenkomst, huurbeleid, leefbaarheid en herstructurering. Jaarlijks organiseert de huurdervereniging een ledenvergadering en doet daarbij verslag over het afgelopen jaar. Voor meer informatie kun je kijken op de website: HVL.

Wat is een huurdersvereniging?

Om in overleg te blijven met de huurders, is in 2002 de huurdersvereniging l'escaut woonservice opgericht. De huurdersvereniging vertegenwoordigt onze huurders en praat mee over belangrijke zaken als de jaarlijkse huurverhoging, huurovereenkomst, huurbeleid, leefbaarheid en herstructurering. Met de huurdervereniging is een samenwerkingsovereenkomst afgesloten, daarin is vastgelegd welke thema's er sprake is van informatie-, advies- of instemmingsrecht. De afspraken zijn gebaseerd op de Overlegwet. Ook is de huurdervereniging partij samen met de gemeente en de corporaties voor de prestatieafspraken in Vlissingen. Voor meer informatie kun je kijken op de website: HVL.

ik heb een klacht over vogels, duiven- of meeuwenoverlast. Waar kan ik dit melden?

Duiven- en of meeuwen overlast is vervelend, l'escaut woonservice kan er niets aan doen. Het Team Wijkbeheer kan je eventueel adviseren en of meedenken wat in jouw geval het beste zou kunnen werken. 

Tijdens het broedseizoen van vogels, tussen maart en augustus ondernemen wij geen actie voor bijvoorbeeld het schoonmaken van een dakgoot. Buiten het broedseizoen, tussen september en april kunnen wij wel een afspraak voor het schoonmaken van een dakgoot inplannen. 

Bij het uitvoeren van onderhoud hebben jullie schade aan mijn woning of spullen veroorzaakt. Hoe kan ik deze schade verhalen?

Wanneer schade is ontstaan aan je inboedel, als gevolg van werkzaamheden door of in opdracht van l'escaut woonservice, moet je zo snel mogelijk je inboedelverzekering hiervan op de hoogte stellen. 

Voor welke zaken kan ik als huurder bij de huurdersvereniging terecht?

De huurdersvereniging vertegenwoordigt onze huurders en praat mee over belangrijke zaken als de jaarlijkse huurverhoging, huurovereenkomst, huurbeleid, leefbaarheid en herstructurering. Jaarlijks organiseert de huurdervereniging een ledenvergadering en doet daarbij verslag over het afgelopen jaar. Voor meer informatie kun je kijken op de website: HVL.

Ik heb per ongeluk schade aan mijn woning veroorzaakt. Wat nu?

Je meldt de schade aan l'escaut woonservice, graag met foto's van de schade. Wij nemen contact met je op voor verdere schadeafhandeling. Schade aan eigendommen van l'escaut woonservice moet door de veroorzaker worden vergoed.

Hoe vaak overlegt een huurdersvereniging met bewoners?

Minimaal één keer per jaar en op verzoek kan een gesprek worden aangevraagd.

Hoe vaak overlegt een huurdersvereniging met l'escaut woonservice?

l'escaut woonservice heeft 6 keer per jaar overleg met de huurdervereniging.

Kan ik me aanmelden als lid van de huurdersvereniging?

Nieuwe huurders ontvangen bij het afsluiten van de huurovereenkomst een formulier voor lidmaatschap voor de HVL (Huurdervereniging l'escaut). Je kunt je op deze manier aanmelden. Voor meer informatie kun je kijken op de website: HVL.

Bij wie kan ik terecht met een vraag over het onderhoud van de gezamenlijke tuin?

Het kan zijn dat het onderhoud niet naar wens is of dat je hier een vraag over hebt. Geef dit aan bij ons en wij helpen je graag verder. Je kunt deze aanvraag telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier melden voor het Team Wijkbeheer. We doen ons best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

Ik heb een klacht over het complex waar ik woon, waar kan ik terecht?

Je kunt een klacht schriftelijk via het Contactformulier of via het Klachtformulier melden. Omdat een klacht per complex kan verschillen zullen wij kijken welk team of afdeling dit het beste op kan pakken.We doen ons best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

Kan ik bij l'escaut woonservice een moestuintje / volkstuintje huren?

l'escaut woonservice heeft (nog) niet veel moestuintjes of volkstuintjes in beheer. Je kan telefonisch contact opnemen (0118) 422300 en een terugbelverzoek achter laten voor het Team Wijkbeheer of gebruik het Contactformulier. We informeren je graag naar de mogelijkheden.

Mijn schutting aan de woning is stuk / kapot / weggewaaid / omgewaaid of verrot. Wat kan ik doen?

Alleen wanneer de schutting eigendom is van l'escaut woonservice zullen wij deze repareren. Is de schutting eigendom van jou en de buren probeer het dan op te lossen met de buren waarmee je de schutting deelt. Wanneer je het lastig vindt om in gesprek te gaan hierover met jouw buren, laat het ons weten. Wij kunnen met je meedenken of u eventueel adviseren. Neem dan contact met ons op via het Contactformulier.

Kan ik een plattegrond krijgen van mijn woning?

Natuurlijk kan dat! Wij sturen je deze toe per e-mail. Je kunt de plattegrond telefonisch (0118) 422300 opvragen of laat een bericht achter op het Contactformulier.

Kan er een extra stopcontact aangelegd worden om mijn scootmobiel op te laden?

Stopcontacten voor het opladen van een scootmobiel in de algemene hal is voor iedereen toegankelijk. De aanvraag voor een extra stopcontact kan je telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier melden voor het Team Wijkbeheer. Wij doen ons best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

De schutting is omgevallen, wat nu?

Probeer dit op te lossen met de buren waarmee je de schutting deelt. Alleen wanneer de schutting eigendom is van l'escaut woonservice zullen wij deze repareren. Wanneer je het lastig vindt om in gesprek te gaan met je buren, laat het ons weten. Wij kunnen met je meedenken of je eventueel adviseren. Neem dan contact met ons op via het Contactformulier.

Er is een woning aangeboden op Zuidwestwonen, de omschrijving en plattegrond komen niet overeen. Hoe kom ik aan de juiste informatie?

Je kan je vraag via ons klantenportaal via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300 stellen. Wij streven ernaar om bij elke woning die geadverteerd staat de juiste plattegrond te tonen. Er kunnen kleine afwijkingen zijn wat afmetingen betreft. Tijdens de bezichtiging kun je de juiste afmetingen zien.

Krijg ik een woning aangeboden als ik een betalingsachterstand heb?

Je dient een verhuurdersverklaring te uploaden op Zuidwestwonen waarop te zien is hoeveel de betalingsachterstand is en of er een regeling getroffen is. Wij beoordelen aan de hand van de verhuurdersverklaring of je bij l'escaut woonservice een woning kunt huren.

Ik heb een uitnodiging ontvangen voor een intake- of kennismakingsgesprek. Is het mogelijk deze afspraak te verzetten?

Voor het verzetten van deze afspraak kun je contact telefonisch opnemen (0118) 422300 en vragen naar een medewerker van Team Verhuur. In overleg kun je een nieuwe datum plannen.