Partner aan het woord: Geluk Groep

In 2018 selecteerde l’escaut drie bedrijven voor het onderhoud aan de buitenkant van haar woningen. Eerder lieten we De Schrijver Vastgoedonderhoud en Lindhout schilder-vastgoedonderhoud aan het woord. Deze keer: Geluk Groep. Edwin Asselman, procescoördinator en planvormer bij Geluk Groep vertelt.

Geluk Groep is gespecialiseerd in het verduurzamen, renoveren, en onderhoud van bestaande woningen. ‘Dit doen wij voor veel woningcorporaties in Zeeland, West-Brabant en Zuid-Holland,’ vertelt Edwin. ‘Naast kwaliteit en techniek, is bewonerstevredenheid tijdens en na de werkzaamheden voor ons heel belangrijk.

Hoe ziet jullie team dat voor l’escaut werkt eruit?

‘Als procescoördinator en planvormer onderhoud ik de contacten met de projectleiders van l’escaut,’ vertelt Edwin. ‘Met ons team maken we elk jaar voorstellen voor het onderhoud aan de woningen. Deze voorstellen bespreken we met l’escaut. Als alles definitief is, draag ik het project over aan mijn collega Patrick de Bruine als projectleider. Samen met onze schilders, glaszetters en timmerlieden voert hij de werkzaamheden uit.’

Hoe is de samenwerking tussen l’escaut en Geluk Groep?

Samen met de twee andere onderhoudsbedrijven voeren wij het gevelonderhoud uit aan de woningen van l’escaut,’ legt Edwin uit. ‘Dat doen we op een gestructureerde manier. Zo zorgen we ervoor dat we goede kwaliteit leveren voor l’escaut en de huurders. Door samen te werken, leren we van elkaar en kunnen we steeds verbeteren en vernieuwen. Samen verzetten we met plezier veel werk en maken we mooie projecten. Én we proberen altijd net iets extra’s te doen. We streven naar geluk voor zoveel mogelijk mensen om ons heen.’

Wanneer komen jullie in contact met bewoners?

Edwin: ‘Ongeveer een jaar voordat we starten, nemen we contact op met een aantal bewoners. We bekijken dan een aantal woningen. Met deze informatie maken we een plan. Voordat we starten met de werkzaamheden, informeren we bewoners wat we gaan doen. En hoe lang de werkzaamheden duren. Meestal sturen we dan een brief. Daar staat ook in of de werkzaamheden voor overlast zorgen. En wat we van bewoners verwachten. Het komt ook wel eens voor dat we een kleurwijziging aan houten onderdelen van de woningen uitvoeren. Bewoners ontvangen dan een brief met twee of drie voorstellen. Zij kunnen aangeven welk voorstel hun voorkeur heeft. We kiezen dan het kleurvoorstel wat het meest is gekozen.’

Wat is het mooiste project waar jullie aan gewerkt hebben en waarom?

We voerden de afgelopen jaren meerdere mooie projecten uit in Vlissingen en Oost-Souburg,’ vertelt Edwin. ‘Bijvoorbeeld de appartementen aan het Bellamypark en de Molenstraat. Maar ook het appartementengebouw boven de Jumbo in Papegaaienburg. Nu ronden we de werkzaamheden af bij Woonzorgcentrum De Gouwe Tuyn in Oost-Souburg. Dat is een mooi en dankbaar project. Het gebouw ligt in een mooie omgeving. En de samenwerking met bewoners verloopt heel prettig. Onze vaklieden werken er graag. We helpen bewoners bijvoorbeeld als ze niet zelf hun gordijnen kunnen verwijderen. Ook veranderden we hier de kleuren en plaatsten we nieuwe voordeuren. Het gebouw krijgt daardoor weer een moderne, eigentijdse en frisse uitstraling.’

Hebben jullie een tip voor bewoners?

Edwin: ‘We hebben zeker nog wat handige tips voor bewoners. Was regelmatig de ramen, inclusief de kozijnen en raamhout. Dit helpt om ze langer mee te laten gaan. En als u vragen hebt, bel dan gerust één van onze contactpersonen uit de brief. Ook tijdens onze werkzaamheden kunt u bij hen terecht. Ons doel is om een mooie woonomgeving achter te laten. Daarom betrekken we bewoners steeds meer bij het thema "Ook een goede buur voor de natuur". Het vergroenen van tuin of balkon zorgt voor een gezondere leefomgeving voor mens en dier. We delen daar graag tips over. Vraag daar gerust naar!’