Planmatig onderhoud

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Hoe vaak wordt mijn Cv ketel onderhouden?

Algemeen

Eens in de 2 jaar komt l'escaut bij je langs voor onderhoud aan je Cv ketel. Je ontvangt hierover vanzelf bericht.

Mag mijn keuken, badkamer en/of toilet vervangen worden?

Algemeen

l'escaut vervangt keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Zodra plannen voor onderhoud worden vastgesteld in de begroting, staan ze op de agenda om te worden uitgevoerd. De complete jaarplanning staat ook op de website van l'escaut.

Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds. Denk je dat dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300. Wij nemen dan contact met je op om een afspraak met een inspecteur te maken om dit te beoordelen.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de werkzaamheden voor planmatig onderhoud. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Na afloop van de werkzaamheden krijg je een enquête waarin je dit kunt aangeven. Wil je hier niet op wachten? Neem je dan contact met l'escaut via telefoon 0118 - 422 300 of het contactformulier.

Ze zijn bezig in mijn woning met werkzaamheden / planmatig onderhoud en ik heb hier een vraag over. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Neem contact op met l'escaut of met de contactpersoon welke in de brief die je ontvangen hebt staat. Lukt dit niet? Laat een bericht achter op: contactformulier.

Wanneer voeren jullie planmatig onderhoud uit?

Algemeen

Zodra plannen voor onderhoud worden vastgesteld in de begroting, staan ze op de agenda om te worden uitgevoerd. De complete jaarplanning staat ook op de website www.lescaut.nl.

Wat houdt planmatig onderhoud in?

Algemeen

Planmatig onderhoud is het periodiek onderhouden van complexen. In de 'meerjarenonderhoudsbegroting' wordt per complex bepaald over welke periode onderhoud nodig is. Een voorbeeld hiervan is buitenschilderwerk.

Ik heb een vraag over een brief betreft planmatig onderhoud.

Algemeen

Neem contact op met l'escaut of met de contactpersoon welke in de brief die je ontvangen hebt staat. Lukt dit niet? Laat een bericht achter via het contactformulier.

Hoe word ik geïnformeerd over planmatig onderhoud aan mijn woning?

Algemeen

Je krijgt hier ruim van tevoren een brief over. Hierin staat alle informatie die van belang is voor het project.

Een extern bedrijf voert werkzaamheden uit in mijn woning. De communicatie verloopt moeizaam. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Wanneer je niet tevreden bent over het bedrijf welke werkzaamheden in opdracht van uitvoert of je hebt een vraag over de uitvoering, kan je telefonisch contact opnemen met de aannemer die op de brief staat. Mocht je geen brief hebben ontvangen kun je gerust telefonisch contact met ons opnemen: 0118 - 422 300.

Ik heb een vraag over onderhoudswerkzaamheden die nog niet volledig zijn uitgevoerd. Wie kan ik hiervoor bereiken?

Algemeen

Neem contact op via het klantportaal,  viahet contactformulier of telefonisch: 0118 - 422 300.

Worden het hang- en sluitwerk nog teruggeplaatst op mijn voordeur nadat deze vervangen is?

Algemeen

Als een voordeur wordt vervangen dan is deze deur veilig genoeg en is het niet nodig dat er extra sloten geplaatst worden.

Ik wil niet dat er planmatig onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Het is in jouw belang dat het werk wordt uitgevoerd. Uiteraard willen wij kijken wat we voor je kunnen doen, zodat we de werkzaamheden toch kunnen uitvoeren. Je kunt hiervoor contact opnemen met de projectleider die in de brief is genoemd. Deze bespeekt dit verder met je.

Ik ben niet aanwezig als er planmatig onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Kan dit op een ander moment plaatsvinden?

Algemeen

De planning kan heel goed op jouw wensen worden afgestemd. Neem hiervoor contact op met de aannemer die in de brief is genoemd.

Er worden onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd, ik heb een klacht over het bouwmateriaal in de straat. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Neem contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300 op de melding te maken.

Wat als ik met spoed mijn woning moet verlaten?

Algemeen

Soms moet er dringend iets aan de woning gebeuren, bijvoorbeeld omdat er een lekkage is of brand is geweest. Meestal kan je dan gewoon in je woning blijven of snel weer terug in de woning. Er zijn uitzonderlijke situaties waardoor het echt niet mogelijk is om in de woning te blijven. Bij spoedsituaties zoals brand zorgen verzekeringsmaatschappijen voor tijdelijke opvang. Wanneer je langer uit de woning moet in verband met herstelwerkzaamheden overleggen we met je over een oplossing. Zo kan je in sommige gevallen tijdelijk of vast een andere woning aangeboden krijgen. Zolang je geen woning van l'escaut gebruikt wordt je huur tijdelijk stopgezet.

Er is planmatig onderhoud uitgevoerd, maar nu is er iets kapot in mijn woning. Wie is hiervoor aansprakelijk?

Algemeen

Na afloop van de werkzaamheden krijg je een enquête waarin je dit kunt aangeven. Wil je hier niet op wachten? Neem je dan contact met l'escaut via telefoon 0118 - 422 300 of het contactformulier.

Bij de buren is het onderhoudswerk veel beter uitgevoerd dan in mijn woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.

Ik heb een vraag over de isolatie van mijn spouwmuren, kozijnen of dak.

Algemeen

Neem contact op met l'escaut via het contactformulier.