Externe hulp

Veel gevraagd over Externe hulp

Wat is personenalarmering of Telehulp?

Telehulp is een alarmtoestel in uw woning.

Woon je zelfstandig en vind je het fijn om hulp in de buurt te hebben? Met Personenalarmering / Telehulp kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week om hulp vragen. Bijvoorbeeld als je gevallen bent of als je je plotseling onwel voelt. Met één druk op de knop maak je al contact met de alarmcentrale. 

Bekijk de brochure ' Maatje in Zeeland' in de bijlage of ga voor meer informatie naar Personenalarmering van WVO Zorg.

In onze woon-zorgcomplexen Ter Reede, Doctor Ottestraat, Vida en Gouwe Tuyn, is deze voorziening standaard aanwezig. 

Alle contracten lopen per 1-1-2022 via Maatje in Zeeland. 

In het huurcontract zijn Telehulp kosten opgenomen maar ik maak er geen gebruik van. Wat kan ik doen?

Per 1 januari 2022 worden de abonnementskosten uit de servicekosten gehaald en niet meer standaard meegenomen in de huurprijs. Wanneer je een huurovereenkomst hebt getekend na 1 januari 2022 in een woon-zorgcomplex van l'escaut woonservice en je wil gebruik maken van Maatje in Zeeland, dan kun je dit zelf regelen via www.maatjeinzeeland.nl, bellen naar: 0118 - 551215 van 08.30 tot 12.30 uur of mailen naar info@maatjeinzeeland.nl. Bekijk ook de brochure ' Maatje in Zeeland' in de bijlage of ga voor meer informatie naar Personenalarmering van WVO Zorg.

l'escaut woonservice blijft tot 1 januari 2022 maandelijks de kosten voor telehulp incasseren via de servicekosten. Ook voor de complexen: Ter Reede, Gouwe Tuyn, Dr Ottestraat en Vida.

De facturatie van losse, individuele telehulp aansluitingen buiten bovengenoemde complexen gaat direct over naar Maatje in Zeeland (zie brochure in bijlage) en wordt derhalve, niet door l'escaut woonservice aan de huurder gefactureerd. Een nieuwe huurder dient zich zelf aan te melden.