Externe hulp

Veel gevraagd over Externe hulp

Wat is personenalarmering of Telehulp?

Woon je zelfstandig en vind je het fijn om hulp in de buurt te hebben? Met Personenalarmering / Telehulp kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week om hulp vragen. Bijvoorbeeld als je gevallen bent of als je je plotseling onwel voelt. Met één druk op de knop maak je al contact met de alarmcentrale. 

Bekijk de brochure ' Maatje in Zeeland' of ga voor meer informatie naar Personenalarmering van WVO Zorg.

In onze woon-zorgcomplexen Ter Reede, Doctor Ottestraat en Gouwe Tuyn, is deze voorziening standaard aanwezig, je betaald hiervoor al via je huur.

In het huurcontract zijn Telehulp kosten opgenomen maar ik maak er geen gebruik van. Wat kan ik doen?

l'escaut woonservice blijft maandelijks de kosten voor telehulp incasseren via de servicekosten. Ook de complexen waarbij dit gebeurt: Ter Reede, Gouwe Tuyn, Dr Ottestraat en Vida) wijzigen niet.

De facturatie van losse, individuele telehulp aansluitingen buiten bovengenoemde complexen gaat over naar Maatje in Zeeland (zie brochure in bijlage) en wordt derhalve, niet meer door l'escaut woonservice aan de huurder gefactureerd. Een nieuwe huurder dient zich zelf aan te melden.