Sleutels en sloten

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Mijn afstandsbediening / druppel / badge van de parkeergarage of het toegangshek van mijn woongebouw werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Algemeen

Soms moet een elektronische sleutel / druppel vervangen worden, neem contact met ons op: telefonisch 0118 - 422 300 of via het contactformulier. Wij proberen je dan zo spoedig mogelijk te helpen.

Wil je een sleutel of druppel laten bijmaken dan zijn daar kosten aan verbonden. Voor het aanvragen van nieuwe sleutels of druppels hebben wij een bestelformulier (zie bijlage). Je kunt dit formulier ook bij de balie afhalen en invullen. Neem de sleutels of druppels mee die je wil bijbestellen. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Dit geldt ook voor sleutels of druppels van gemeenschappelijke ruimten, schuren, achterdeuren en brievenbussen. De sleutels of druppels kun je na een paar weken ophalen bij de balie van l'escaut aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Bij ontvangst van de sleutels of druppels dien je deze direct te betalen, via de pin.

Ik wil extra sleutels van mijn woning. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Wil je extra sleutels van je  woning laten maken, dan kan je dit zelf doen bij een sleutelmaker. De kosten zijn voor je eigen rekening. Dit geldt ook voor de sleutel van de postkast.

Voor het bijbestellen van gecertificeerde sleutels hebben wij een bestelformulier (zie bijlage).

Dit zijn sleutels van gemeenschappelijke toegangsdeuren of het kan zijn dat de sleutel van je voordeur ook wordt gebruikt voor de algemene toegangsdeur. Je kunt het formulier ook bij de balie afhalen en invullen (verzoek om vooraf de betaling per pin te voldoen). Neem de sleutels mee die je wil bijbestellen. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Aan het bijmaken van sleutels zijn kosten verbonden. De sleutels kun je na een paar weken (3 tot 4 weken) ophalen bij de balie van l'escaut aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur. 

Ik ben een sleutel kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wil je extra sleutels van je  woning laten maken, dan kan je dit zelf doen bij een sleutelmaker. De kosten zijn voor je eigen rekening. Dit geldt ook voor de sleutel van de postkast.

Voor het bijbestellen van gecertificeerde sleutels hebben wij een bestelformulier (zie bijlage).

Dit zijn sleutels van gemeenschappelijke toegangsdeuren of het kan zijn dat de sleutel van je voordeur ook wordt gebruikt voor de algemene toegangsdeur. Je kunt het formulier ook bij de balie afhalen en invullen (verzoek om vooraf de betaling per pin te voldoen). Neem de sleutels mee die je wil bijbestellen. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Aan het bijmaken van sleutels zijn kosten verbonden. De sleutels kun je na een paar weken (3 tot 4 weken) ophalen bij de balie van l'escaut aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur. 

Wat zijn de kosten om een cilinder te wisselen?

Algemeen

Als je de woning niet in kunt / sleutel kwijt bent en geen reservesleutel hebt, kan er een monteur van l'escaut komen. De monteur komt dan om de deur van de woning open te maken, hij zal je vragen om een legitimatiebewijs te tonen. Wij vervangen de cilinder alleen als het slot bij het openmaken van de deur beschadigd is. 

De kosten voor het openmaken van de deur tussen 09.00 uur en 16.00 uur zijn € 60,-. Buiten onze openingstijden, op feestdagen en in het weekend zijn de kosten € 120,-. Je kunt ook zelf contact opnemen met een slotenmaker. Vraag wel wat de kosten zijn zodat je niet voor een verrassing komt te staan. Je betaalt zelf de kosten voor een slotenmaker. 

Wanneer je de sleutels bent verloren of zijn gestolen, maar je nog wel een reservesleutel heeft om de woning binnen te komen, komen wij niet. Als je in dit geval de sloten wil vervangen, dan betaal je zelf de kosten voor een slotenmaker.

De kosten voor het vervangen van een cilinder door l'escaut zijn: 

  • 1 cilinder   € 49,-
  • 2 cilinders € 73,-
  • 3 cilinders € 97,- 
  • 4 cilinders € 121,-
  • 5 cilinders € 145,-

Het slot van een buitendeur functioneert niet meer goed.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact met l'escaut op te nemen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: 0118 - 422 300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Als l'escaut moet komen om de deur voor je open te maken, zijn de kosten tijdens kantooruren € 60,- en buiten kantooruren € 120,-.

Hoeveel sleutels ontvang ik wanneer ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Je ontvangt van ieder slot op de buitendeuren minimaal drie sleutels. Voor binnendeuren krijg je een sleutel per deur.

Ik heb mezelf buitengesloten of ik kan mijn huis niet in omdat de sleutel in het slot afgebroken is. Welke kosten brengen jullie in rekening voor het openen van mijn deur?

Algemeen

We adviseren om een reservesleutel bij iemand achter te laten, zodat je geen onnodige kosten hoeft te maken.

Als l'escaut moet komen om de deur voor je open te maken, zijn de kosten tijdens kantooruren € 60,- en buiten kantooruren € 120,-.

Als ook de cilinder vernieuwd moet worden, kost dat € 49,- (prijs voor 1 cilinder). 

Er is een storing aan de elektrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact op te nemen: via het klantportaal op onze website, via contactformulier, telefonisch 0118 - 422 300 of maak een melding bij de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Woon je in een VvE-complex? Dan kun je de reparatie doorgeven aan je VvE-beheerder.

Mijn sleutel is afgebroken in een slot van een buitendeur. Wat moet ik doen?

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Ik wil mijn sloten laten veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: 0118 - 422 300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Aan wie worden de sleutels gegeven als er een politie-inval is geweest?

Algemeen

De sleutels worden meegegeven aan de politie en kunnen op het politiekantoor opgehaald worden.