Reparatie melden

Veel gevraagd over Reparatie melden

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Kan ik alle reparaties aan mijn woning bij indienen?

Nee, je kunt niet alle reparaties bij l'escaut woonservice indienen. Reparaties die vallen onder het huurdersonderhoud moet je zelf verhelpen. In het overzicht 'Huurdersonderhoud' kun je zien wat er valt onder het beheer van l'escaut woonservice en waarvoor je zelf verantwoordelijk bent.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Je kunt je spoedmelding telefonisch doorgeven op (0118) 422300.

Er is een (led)lamp stuk in een algemene ruimte van mijn complex. Kan ik dit bij jullie melden?

Ja, dat kan. Alle zaken die kapot gaan in gemeenschappelijke ruimten, zoals verlichting, intercom of een deurdranger, kun je bij ons melden via Reparatieverzoek.

Is de lamp van een lantaarnpaal kapot? Geef dan ook het nummer op de lantaarnpaal aan ons door, het nummer staat op de lantaarnpaal vermeld.

Mijn intercom werkt niet goed. Er is geen beeld en/of geluid of ik kan de deur niet openen. Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Het is erg vervelend wanneer je niet tevreden bent. Je kunt dit melden via het klantportaal op onze website www.lescaut.nl, telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier. We doen ons best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

Hoe weet ik of een reparatie urgent is?

Urgente meldingen zijn:

  • Een gaslucht in of rond de woning.
  • Stroomstoring ontstaan door waterleiding breuk.
  • Koolmonoxide melder gaat piepen.
  • Meterputdeksel is verrot.
  • CV-ketel valt in storing / geen warm water of warmte meer in de woning.
  • Buitensluiting.

Wanneer je een urgente melding / reparatie denkt te hebben neem je telefonisch contact (0118) 422300. De medewerker die je te woord staat zal bepalen of het echt urgent is en een opdracht aanmaken in overleg met de planning.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met een vakman gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een afspraak te verzetten: laat een bericht achter op het Contactformulier of neem telefonisch contact met ons op: (0118) 422300.

Een contactdoos in mijn woning werkt niet, er is geen stroom. Wat kan ik hier aan doen?

Is het stopcontact wel echt defect? Controleer eerst of de stoppen niet zijn doorgeslagen.

Als dit niet het geval is controleer je of het elektronische apparaat wat was aangesloten op het stopcontact niet kapot is.

Is dit ook niet het geval dan zijn er verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen: 

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

De CV moet bijgevuld worden, ik kan dit zelf niet. Kan l'escaut hiervoor komen?

Het bijvullen van de CV ketel valt onder huurdersonderhoud.

Voor het bijvullen van de CV-ketel heb je een emmer, een doekje, een slang en een waterpomptang nodig. Zet de thermostaat eerst laag en wacht 15 minuten zodat de CV-ketel kan afkoelen. Heb je een wat oudere CV-ketel met een analoge drukmeter? Haal dan de stekker uit het stopcontact. Heb je een nieuwere CV-ketel met een digitale drukmeter? Laat de stekker dan in het stopcontact zitten. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je CV-ketel hoe je in het bijvulprogramma komt.

Volg onderstaande stappen:

  • Zoek de waterkraan in de buurt van de CV-ketel.
  • Sluit de slang aan op de waterkraan.
  • Laat de slang voorzichtig volstromen met water.
  • Sluit daarna de kraan weer.
  • Sluit de vulslang aan op de vulkraan van de CV-ketel.
  • Draai eerst de waterkraan open en daarna de vulkraan.
  • Wacht tot de drukmeter tussen de 1,5 en 2 bar staat.
  • Draai eerst de vulkraan dicht en daarna de waterkraan.

Je kunt de CV-ketel nu weer aanzetten door de stekker in het stopcontact te steken. Je CV-ketel is nu bijgevuld. Probeer nu de radiatoren te ontluchten. Houd een emmer onder de kraan voordat je de slang loskoppelt.

De afzuigkap in de keuken werkt niet meer, is defect. Wat kan ik doen?

TIP! Een afzuigkap werkt optimaal als er een ventilatierooster of een raampje in de buurt van de afzuigkap open staat.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Mijn voordeur of achterdeur sluit niet goed. Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Komt l'escaut woonservice zelf langs of een ander bedrijf voor het uitvoeren van mijn reparatieverzoek?

In eerste instantie komt onze vakman langs. Bij specialistische klussen kan l'escaut woonservice een extern bedrijf inhuren.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met een vakman gemaakt. Nu wil ik de afspraak afzeggen/annuleren. Hoe doe ik dat?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een afspraak af te melden: via het Contactformulier op onze website www.lescaut.nl of telefonisch: (0118) 422300. We doen ons best je zo spoedig mogelijk te helpen.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met een vakman. Deze is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Het is erg vervelend wanneer de vakman niet binnen het afgesproken tijdsblok aanwezig is. Je kunt dit melden via het Contactformulier op onze website www.lescaut.nl of telefonisch: (0118) 422300. We doen ons best je zo spoedig mogelijk te helpen.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Buiten kantooruren komen we alleen voor urgente reparaties die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag. 

Openingstijden en antwoorden op veel gestelde vragen vind je op www.lescaut.nl.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen in het weekend of in de avond:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan tijdens kantooruren telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300, via het keuzemenu van de storingsdienst.

De stroom is uitgevallen, wat moet ik doen?

Met de stekkerproef kun je er achterkomen wat de oorzaak is van de stroomuitval. Hiervoor kun je een aantal controles uitvoeren:

  • Schakel alle groepen in je meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Verwijder in je gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in bijvoorbeeld je schuur of berging niet!
  • Schakel de aardlekschakelaar en de groepen in je meterkast opnieuw in.
  • Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervangen van dit apparaat.
  • Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst nog of er geen sprake is van overbelasting.

Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Neem dan contact op met l'escaut woonservice op                        telefoonnummer (0118) 422300.

Mijn voordeurbel werkt niet. Wat kan ik doen?

Reparatie aan de voordeurbel dien je zelf te repareren. Dit valt onder huurdersonderhoud (zie bijlage). Controleer de werking van de bel zowel aan de binnen in de woning als aan de buitenkant.

Wanneer je een intercom hebt die niet werkt zijn er verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Het tocht erg bij mijn voordeur. Wat kan ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik heb meerdere reparatieverzoeken tegelijk. Kan dit in één keer worden uitgevoerd?

Afhankelijk van het soort reparatieverzoeken kan dit. Wanneer er specialistische opdrachten bij zitten, kan het zijn dat de verzoeken op verschillende data worden verholpen.

Ik heb geluidsoverlast van de verwarming/leidingen in mijn woning of ons complex. Wat kan ik doen?

Neem telefonisch (0118) 422300 contact met ons op, laat een bericht achter op het Contactformulier of maak de melding bij onze balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik ben de brievenbus sleutel kwijt van mijn gemeenschappelijke toegangshal. Kan de cilinder vervangen worden?

De kosten voor het wisselen van één brievenbuscilinder zijn € 32,-.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Het slot van de portiekdeur werkt niet. Waar kan ik dit melden?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Het kozijn van een raam is in slechte staat en zou gerepareerd of vervangen moeten worden? Wat kan ik doen?

Wanneer je een vraag hebt over een reparatie, neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

De meterkastdeur krijg Ik niet open. Wat kan ik doen?

Neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300. Als de sleutel kwijt is zitten hier wel kosten aan.

Er is een vernieling aangebracht aan een verkeerspaal. Waar kan ik dit melden?

Als het een verkeerspaal van l'escaut woonservice is dan neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300. In andere gevallen neem je contact op met de gemeente. Het algemene telefoonnummer van de gemeente Vlissingen is 14 0118 (zonder 0118 ervoor!).

Ik heb een bewegingssensor die niet goed lijkt te werken, de lamp knippert. Wat kan ik doen?

De bewegingsmelder werkt niet met goed met een ledlamp, wij adviseren om deze te vervangen door een ander type lamp. 

De automatische deuropener van de galerij, gemeenschappelijke toegangshal of trappenhuis werkt niet.

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen. Je hoeft voor deze reparatie niet thuis te zijn. Onze onderhoudsdienst voert de reparatie zo snel mogelijk uit. Wil je zo precies mogelijk aangeven waar het mankement zich bevindt? Zo kunnen wij de reparatie gemakkelijk en zo snel mogelijk uitvoeren.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.