Reparatie melden

Veel gevraagd over Reparatie melden

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Kan ik alle reparaties aan mijn woning bij indienen?

Algemeen

Nee, je kunt niet alle reparaties bij l'escaut woonservice indienen. Reparaties die vallen onder het huurdersonderhoud moet je zelf verhelpen. In het overzicht 'Huurdersonderhoud' kun je zien wat er valt onder het beheer van l'escaut woonservice en waarvoor je zelf verantwoordelijk bent.

Mijn intercom werkt niet goed. Er is geen beeld en/of geluid of ik kan de deur niet openen.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Een (led)lamp werkt niet in een algemene ruimte, berging of in de brandgang van mijn complex.

Algemeen

Ja, dat kan. Alle zaken die kapot gaan in gemeenschappelijke ruimten, zoals verlichting, intercom of een deurdranger, kun je bij ons melden via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Is de lamp van een lantaarnpaal kapot? Geef dan ook het nummer op de lantaarnpaal aan ons door, het nummer staat op de lantaarnpaal vermeld.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het is erg vervelend wanneer je niet tevreden bent. Je kunt dit melden via het klantportaal op onze website www.lescaut.nl, telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier. We doen ons best om je zo spoedig mogelijk te helpen.

Hoe weet ik of een reparatie urgent is?

Algemeen

Urgente meldingen zijn:

  • Een gaslucht in of rond de woning.
  • Stroomstoring ontstaan door waterleiding breuk.
  • Koolmonoxide melder gaat piepen.
  • Meterputdeksel is verrot.
  • Cv-ketel valt in storing / geen warm water of warmte meer in de woning.
  • Buitensluiting.

Wanneer je een urgente melding / reparatie denkt te hebben neem je telefonisch contact (0118) 422300. De medewerker die je te woord staat zal bepalen of het echt urgent is en een opdracht aanmaken in overleg met de planning.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Je kunt je spoedmelding telefonisch doorgeven op (0118) 422300.

De stroom is uitgevallen, wat moet ik doen?

Algemeen

Met de stekkerproef kun je er achterkomen wat de oorzaak is van de stroomuitval. Hiervoor kun je een aantal controles uitvoeren:

  • Schakel alle groepen in je meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Verwijder in je gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in bijvoorbeeld je schuur of berging niet!
  • Schakel de aardlekschakelaar en de groepen in je meterkast opnieuw in.
  • Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervangen van dit apparaat.
  • Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst nog of er geen sprake is van overbelasting.

Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Neem dan contact op met l'escaut woonservice: (0118) 422300.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met een vakman gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een afspraak te verzetten: laat een bericht achter op het Contactformulier of neem telefonisch contact met ons op: (0118) 422300.

De Cv moet bijgevuld worden, ik kan dit zelf niet. Kan l'escaut woonservice hiervoor komen?

Algemeen

Het bijvullen van de Cv ketel valt onder huurdersonderhoud.

Voor het bijvullen van de Cv-ketel heb je een emmer, een doekje, een slang en een waterpomptang nodig. Zet de thermostaat eerst laag en wacht 15 minuten zodat de Cv-ketel kan afkoelen. Heb je een wat oudere Cv-ketel met een analoge drukmeter? Haal dan de stekker uit het stopcontact. Heb je een nieuwere Cv-ketel met een digitale drukmeter? Laat de stekker dan in het stopcontact zitten. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je Cv-ketel hoe je in het bijvulprogramma komt.

Volg onderstaande stappen:

  • Zoek de waterkraan in de buurt van de Cv-ketel.
  • Sluit de slang aan op de waterkraan.
  • Laat de slang voorzichtig volstromen met water.
  • Sluit daarna de kraan weer.
  • Sluit de vulslang aan op de vulkraan van de Cv-ketel.
  • Draai eerst de waterkraan open en daarna de vulkraan.
  • Wacht tot de drukmeter tussen de 1,5 en 2 bar staat.
  • Draai eerst de vulkraan dicht en daarna de waterkraan.

Je kunt de Cv-ketel nu weer aanzetten door de stekker in het stopcontact te steken. Je Cv-ketel is nu bijgevuld. Probeer nu de radiatoren te ontluchten. Houd een emmer onder de kraan voordat je de slang loskoppelt.

Komt l'escaut woonservice zelf langs of een ander bedrijf voor het uitvoeren van mijn reparatieverzoek?

Algemeen

In eerste instantie komt onze vakman langs. Bij specialistische klussen kan l'escaut woonservice een extern bedrijf inhuren.

De afzuigkap in de keuken werkt niet meer, is defect. Wat kan ik doen?

Algemeen

TIP! Een afzuigkap werkt optimaal als er een ventilatierooster of een raampje in de buurt van de afzuigkap open staat.

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Mijn voordeur of achterdeur sluit niet goed. Wat kan ik doen?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met een vakman gemaakt. Nu wil ik de afspraak afzeggen/annuleren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een afspraak af te melden: via het Contactformulier op onze website www.lescaut.nl of telefonisch: (0118) 422300. We doen ons best je zo spoedig mogelijk te helpen.

De voordeur bel werkt niet.

Algemeen

Reparatie aan de voordeurbel dien je zelf te repareren. Dit valt onder huurdersonderhoud (zie bijlage). Controleer de werking van de bel zowel aan de binnen in de woning als aan de buitenkant.

Wanneer je een intercom hebt die niet werkt zijn er verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met een vakman. Deze is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

Het is erg vervelend wanneer de vakman niet binnen het afgesproken tijdsblok aanwezig is. Je kunt dit melden via het Contactformulier op onze website www.lescaut.nl of telefonisch: (0118) 422300. We doen ons best je zo spoedig mogelijk te helpen.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

Buiten kantooruren komen we alleen voor urgente reparaties die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag. 

Openingstijden en antwoorden op veel gestelde vragen vind je op www.lescaut.nl.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen in het weekend of in de avond:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan tijdens kantooruren telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300, via het keuzemenu van de storingsdienst.

Het slot van de portiekdeur / gemeenschappelijke toegangshal werkt niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het kozijn van een raam is in slechte staat en zou gerepareerd of vervangen moeten worden? Wat kan ik doen?

Algemeen

Wanneer je een vraag hebt over een reparatie, neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Het tocht erg bij mijn voordeur. Wat kan ik doen?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik heb geluidsoverlast van de verwarming/leidingen in mijn woning of ons complex. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem telefonisch (0118) 422300 contact met ons op, laat een bericht achter op het Contactformulier of maak de melding bij onze balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Ik heb meerdere reparatieverzoeken tegelijk. Kan dit in één keer worden uitgevoerd?

Algemeen

Afhankelijk van het soort reparatieverzoeken kan dit. Wanneer er specialistische opdrachten bij zitten, kan het zijn dat de verzoeken op verschillende data worden verholpen.

Ik ben de brievenbus sleutel kwijt van mijn gemeenschappelijke toegangshal. Kan de cilinder vervangen worden?

Algemeen

De kosten voor het wisselen van één brievenbuscilinder zijn € 32,-.

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De meterkastdeur krijg Ik niet open. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300. Als de sleutel kwijt is zitten hier wel kosten aan.

Er is een vernieling aangebracht aan een verkeerspaal. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Als het een verkeerspaal van l'escaut woonservice is dan neem je contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300. In andere gevallen neem je contact op met de gemeente. Het algemene telefoonnummer van de gemeente Vlissingen is 14 0118 (zonder 0118 ervoor!).

Ik heb een bewegingssensor die niet goed lijkt te werken, de lamp knippert. Wat kan ik doen?

Algemeen

De bewegingsmelder werkt niet met goed met een ledlamp, wij adviseren om deze te vervangen door een ander type lamp. 

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Er is een (led)lamp in mijn woning, eigen berging of garage werkt niet.

Algemeen

Vervangen van lampen en onderhoud aan armaturen in de eigen woning , berging, schuur of garage dien je zelf te repareren. Dit valt onder huurdersonderhoud.

Mijn kraan is stuk, lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De automatische deuropener van de galerij, gemeenschappelijke toegangshal of trappenhuis werkt niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen. Je hoeft voor deze reparatie niet thuis te zijn. Onze onderhoudsdienst voert de reparatie zo snel mogelijk uit. Wil je zo precies mogelijk aangeven waar het mankement zich bevindt? Zo kunnen wij de reparatie gemakkelijk en zo snel mogelijk uitvoeren.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

De buitendeur klemt of sluit niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Van een raam is het hang- en of sluitwerk of slot is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het stucwerk komt los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is. De eerste afspraak wordt gebruikt om te bepalen hoeveel werk het is, er zal direct een vervolg afspraak ingepland worden.  

Een binnendeur is beschadigd.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Ik heb stormschade aan mijn woning.

Algemeen

Stuur ons een bericht via het Contactformulier met vermelding van je telefoonnummer, wij nemen dan telefonisch contact met je op.

Er is een kozijn van een raam in de woning verrot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De bestrating in de tuin of van het achterpad is verzakt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Lees meer informatie op de pagina: Onderhoud brandgangen.

De stortbak loopt heel langzaam vol.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Een binnendeur klemt of sluit niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Er staat water in de berging, schuur of garage.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het balkonhek of de trapleuning op de galerij is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

In het toilet hangt de fontein los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een wandtegel en/of vloertegel stuk/los in de badkamer, toilet en/of keuken.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het metselwerk is gescheurd/zit los op het balkon, bij het dak of gevel.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De waterleiding lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De kraan in de keuken lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Stopcontact werkt niet, geen stroom.

Algemeen

Is het stopcontact wel echt defect? Controleer eerst in de meterkast of de stoppen niet zijn doorgeslagen. Als dit niet het geval is controleer je of het elektronische apparaat wat was aangesloten op het stopcontact niet kapot is.

Is dit niet het geval, dan kun je dit reparatieverzoek zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Een rookmelder is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het schilderwerk is slecht in de woning.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De leiding van een verwarmingsradiator in de woning lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is condensvorming tussen het dubbel glas ontstaan.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek zelf telefonisch contact op met Roegiers glas: (0118) 628000.

Er is iets in mijn wastafel gevallen en hierdoor is deze gescheurd of gebarsten. Wat kan ik doen?

Algemeen

Omdat je de schade zelf veroorzaakt hebt, ben je verantwoordelijk voor het vervangen danwel repareren van de wastafel. Neem contact op met je inboedelverzekering om te informeren of het  declareren van de reparatiekosten mogelijk is. Mochten die het niet dekken, dan kan je zelf de wastafel vervangen of laten vervangen door een installatiebedrijf.

l'escaut woonservice vervangt de wastafel enkel bij verhuizen en dan rekenen we de eventuele kosten hiervoor door aan de vertrekkende huurder.

De afvoer lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De kamerthermostaat werkt niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De doucheafvoer is verstopt.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Lacor Riooltechniek: 0113 381133.

De douchekop is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De bestrating in de brandgang of het achterpad ligt scheef of is los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Lees meer informatie op de pagina: Onderhoud brandgangen.

In het toilet is de kraan van het fontein kapot of lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De briefklep van de brievenbus van mijn voordeur sluit niet of Is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Er is een ruit gebroken.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De brievenbus in de gemeenschappelijke toegangshal is kapot sluit niet of is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De brievenbus van mijn voordeur sluit niet of is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De doucheafvoer is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een daklekkage van het plat dak.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De automatische deuropener van de poort of van het hekwerk is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De briefklep van de brievenbus in de gemeenschappelijke toegangshal is kapot of sluit niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De dakgoot lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is roestvorming op een radiator.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De deur op de galerij klemt of sluit niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Een keukenkastdeurtje is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De dakgoot is verstopt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Een keukenlade is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Het toegangshek van de parkeergarage is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De waterdruk is te laag.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De gasleiding in de keuken zit los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een put / straatkolk verstopt in de brandgang of het achterpad.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Lacor Riooltechniek: .

Er is een lekkage rondom de Cv-installatie.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De slagboom van de parking / parkeergarage is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het slot van de brievenbus in de gemeenschappelijke toegangshal is kapot sluit niet of is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is dakpan los, weg of stuk.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De doucheslang is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen

De regenpijp lekt.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Lacor Riooltechniek: 0113 381133.

Er is een lichtschakelaar in de woning kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De trap of de trapleuning op de galerij is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De zonwering is kapot, doet het niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een kozijn van een deur in de woning verrot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De sifon of afvoer lekt in de keuken.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Er is een deurkruk of deurslot kapot van een raam of deur op de galerij.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een dakrand los of weggewaaid.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De regenpijp is verstopt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De lift in de gemeenschappelijke toegangshal of trappenhuis is kapot.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Kone storingen: 0900 2255566.

De hoofd gaskraan gaat niet open.

Algemeen

Voor dit reparatieverzoek mag je rechtstreeks telefonisch contact opnemen met Enduris: 0113 74 11 00.

De keukenafvoer is verstopt.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Lacor Riooltechniek: 0113 381133.

Een rookmelder piept.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De glijstang of ophangbeugel van de douche is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De stortbak lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De uitloop van de kraan in de keuken drupt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Het elektra oplaadpunt in de gemeenschappelijke toegangshal is uitgevallen.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De verlichting in de lift doet het niet.

Algemeen

Neem voor dit reparatieverzoek telefonisch contact op met Kone storingen: 0900 2255566.

Betontegels liggen scheef of zijn verzakt in een algemene ruimte.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De betonvloer in een algemene ruimte is verzakt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De gaskraan in de keuken is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is wateroverlast of er staan plassen in de brandgang of het achterpad.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het hek of de vloer op de galerij is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een deurkruk of deurslot kapot van een raam of deur op de galerij.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het plafond in de gemeenschappelijke toegangshal of in het trappenhuis is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De drukknop van de stortbak is stuk, werkt niet.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het deksel van de doucheput is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De wastafel hangt los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er staat onkruid of er liggen veel bladeren in de brandgang. Wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud?

Algemeen

Dit verzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Lees meer informatie op de pagina: Onderhoud brandgangen.

Het ventilatierooster in het glas is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er zitten plinten los in de woning.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De boiler of geiser is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Het keukenblad is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Mijn televisie -en/of telefoonaansluiting werkt niet.

Algemeen

Neem contact op met je netwerkbeheerder/provider.

Het plankje boven de wastafel is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Er is keukenapparatuur kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een vensterbank kapot, los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Het dakraam is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het douchescherm is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

De dakkapel lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De houtenvloer is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De regenpijp zit los.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De kitvoegen in de badkamer zijn slecht of beschimmeld.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Het schilderwerk is slecht aan dak of gevel.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er zitten schimmelvlekken in de woning op een plafond of muur.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

De schoorsteen lekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De inbouw stortbak van het toilet is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is geen warm water in de woning.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het filter van de warmte-terugwin installatie moet vervangen worden.

Algemeen

De filters voor de WTW installaties dienen jaarlijks te worden vervangen en afhankelijk van het merk of type per half jaar.

Tijdens het Cv onderhoud wordt het filter vervangen.

Denk je dat het nodig is om het filter eerder te vervangen, maar kun je dit zelf niet? Neem dan telefonisch contact met ons op: (0118) 422300. 

Bij de merken of types waarbij je het wel filter wel zelf kan vervangen, worden de filters (2 stuks) in de brievenbus gedaan met een begeleidende brief met uitleg. Voor de aanvraag van de filters kun je een verzoek indienen via het Contactformulier.

De knop of hendel van de kraan in de keuken is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Ik ruik een vieze lucht.

Algemeen

De rioollucht kan komen uit een douche- of afvoerputje of uit de gootsteen (sifon) of zelfs uit de meterput. Check of deze droogstaan, eventueel deze goed doorspoelen met water.

Gaat de geur niet weg, neem telefonisch contact met ons op: (0118) 422300 of laat een bericht achter via  het Contactformulier.

De warmtepomp doet het niet van Cv-installatie of verwarming.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De schoorsteenkap ontbreekt.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er zitten scheuren of gaten in een betonvloer.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

De mechanische ventilatie of het warmte terugwinsysteem werkt niet in de woning.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Het filterdoek van de afzuigkap moet vervangen worden.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Een koolstoffilter voor afzuigkap kunnen wij wel leveren. Een vakman kan deze dan afgeven en eventueel monteren. Neem contact met ons op via het Contactformulier

Er zijn alleen draadjes in het plafond aanwezig om verlichting op te hangen. Kan l'escaut woonservice komen om dit aan te passen?

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen.

Waarschijnlijk is het plafond vernieuwd, rondom de draadjes zit een houten plaatje waar je zelf schroefjes in kan draaien. 

Er is geen water in de woning.

Algemeen

Kijk eerst op www.waterstoring.nl

Je kan rechtstreeks telefonisch contact opnemen met Evides waterbedrijf: 0900-0787. 

Er is geen warm water uit één kraan in de woning.

Algemeen

Dit reparatieverzoek valt onder het huurdersonderhoud en dien je zelf op te lossen. 

Het koolstoffilter van de afzuigkap moet vervangen worden.

Algemeen

Een koolstoffilter voor afzuigkap kunnen wij leveren. Een vakman kan deze dan afgeven en eventueel monteren. Neem contact met ons op via het Contactformulier.

Er is een kozijn verrot in een gemeenschappelijke ruimte.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

In de meterkast is de hoofdschakelaar of aardlekschakelaar kapot of eruit geklapt.

Algemeen

Met de stekkerproef kun je er achterkomen wat de oorzaak is van de stroomuitval. Hiervoor kun je een aantal controles uitvoeren:

  • Schakel alle groepen in je meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Verwijder in je gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in bijvoorbeeld je schuur of berging niet!
  • Schakel de aardlekschakelaar en de groepen in je meterkast opnieuw in.
  • Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht tot het apparaat aanslaat voordat je verder gaat met het volgende apparaat.
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervangen van dit apparaat.
  • Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst nog of er geen sprake is van overbelasting.


Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Neem dan contact op met l'escaut woonservice: (0118) 422300.

Er is een gaslucht in de woning.

Algemeen

Draai de hoofdgaskraan dicht, zet ramen open en bel 112 of l'escaut woonservice: (0118) 422300.

De vlizotrap is kapot.

Algemeen

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.