Daken en dakgoten

Veel gevraagd over Daken en dakgoten

Mijn dak is beschadigd. Waar meld ik dat?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen: via het klantportaal op onze website, via Reparatieverzoek, telefonisch (0118) 422300 of aan de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Mijn dakgoot of regenpijp zit verstopt. Wat moet ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen: via het klantportaal op onze website, via Reparatieverzoek, telefonisch (0118) 422300 of maak een melding aan de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Hoe vaak maken jullie mijn dakgoten schoon?

In complexen met veel kans op vervuiling van de dakgoot door bladval, worden jaarlijks de dakgoten nagelopen. In de overige complexen gebeurt dat niet. Indien nodig kun je een melding doen via het klantportaal op onze website, via het Contactformulier, telefonisch (0118) 422300 of aan de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Ik heb een schoorsteen. Wie is verantwoordelijk voor het vegen van mijn schoorsteen?

Schoorsteenvegen valt onder het huurdersonderhoud. Dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor het vegen van de schoorsteen. Als de schoorsteen voor jou als huurder niet bereikbaar is, bijvoorbeeld bij hoogbouw, vegen wij de schoorsteen.

Ik heb een schoorsteen. Hoe vaak vegen jullie de schoorsteen van mijn woning of woongebouw?

Schoorsteenvegen valt onder het huurdersonderhoud. Dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor het vegen van de schoorsteen. Als de schoorsteen voor jou als huurder niet bereikbaar is, bijvoorbeeld bij hoogbouw, vegen wij de schoorsteen.