Starten met huren

Veel gevraagd over Starten met huren

Wanneer ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe woning?

Zodra wij weten wanneer het onderhoud aan je nieuwe woning gereed is, ontvang je van ons een uitnodiging om de huurovereenkomst te ondertekenen. Deze contractondertekening gebeurt in de woning. Na het tekenen van de huurovereenkomst wordt de woning aan je overgedragen en ontvang je de sleutels.

Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar ik kan de gevraagde documenten niet op tijd aanleveren. Wat kan ik doen?

Je kan telefonisch contact opnemen: (0118) 422300 om met de verhuurmakelaars te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Je bent zelf verantwoordelijk om de juiste documenten te uploaden en deze up to date te houden. 

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Zodra bekend is wanneer het onderhoud aan de woning gereed is, krijg je een uitnodiging om het contract te ondertekenen. Ook ontvang je van ons de eerste verhuurnota. Deze eerste verhuurnota betaal je per pin, tegelijk met de contractondertekening. De contractondertekening vindt plaats in de woning.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de oplevering van mijn nieuwe woning. Waar kan ik terecht?

Wanneer je niet tevreden bent over de kwalteit van de opgeleverde woning, neem je contact op met onze woninginspecteurs. Laat een bericht achter via het Contactformulier

Er is een nieuwbouwwoning aan mij toegewezen en hoe gaat met de keuze van de keuken, kranen, tegels en dergelijke?

Een aantal maanden voordat wij de nieuwbouwwoning op gaan leveren nemen wij per e-mail contact met je op. Bij deze e-mail zal een bijlage toegevoegd worden met informatie over de opties en mogelijkheden. Daarna zal je een uitnodiging ontvangen om samen je keuzes door te spreken en heb je de mogelijkheid om vragen te stellen.

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van jullie huur?

Bij de meeste van onze woningen kun je zelf een energieleverancier kiezen. Hierop zijn een aantal uitzonderingen. Soms zijn de stookkosten al opgenomen in de servicekosten van de woning. Je kunt de eventuele stookkosten vinden onder de servicekosten van een geadverteerde woning.

Ik heb een vraag over mijn huurovereenkomst. Wie kan ik hiervoor bereiken?

Je kunt je vraag telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier doorgeven. Wij zullen je dan uitleg geven over je vraag.