Rioolverzekering

Veel gevraagd over Rioolverzekering

Hoe kan ik problemen zoals een verstopping in mijn riool melden?

Wie bij l'escaut woonservice een woning huurt, is automatisch verzekerd voor verstoppingen aan het riool. Je betaalt op het moment van verstopping dus niets. Een verstopping kun je direct melden bij Lacor Riooltechniek (24 uur service): 0113 381133.

Ben ik verplicht om een rioolverzekering af te sluiten?

Je hoeft geen rioleringsverzekering af te sluiten. Het leidingwerk van je woning is verzekerd via l'escaut woonservice. Hiervoor betaal je maandelijks een bedrag via je servicekosten. Dit is zo geregeld voor al onze woningen en is niet op te zeggen door de huurder.

Waar ben ik precies voor verzekerd als ik een rioolverzekering afsluit?

Wie bij l'escaut woonservice een woning huurt, is automatisch verzekerd voor verstoppingen aan het riool. Je betaalt op het moment van verstopping dus niets. Een verstopping kun je direct melden bij Lacor Riooltechniek (24 uur service) 0113 381133.

Ik heb problemen met mijn riool maar ik heb geen rioolverzekering afgesloten. Wat nu?

In je servicekosten zit standaard een bedrag opgenomen voor een rioleringsverzekering. Je hoeft deze daarom niet zelf af te sluiten. Een verstopping kun je direct melden bij Lacor Riooltechniek (24 uur service) 0113 381133.

Wat betaal ik voor een rioolverzekering?

De rioleringsverzekering is opgenomen in je servicekosten. Het bedrag wat wij hiervoor in rekening brengen, vind je terug in je huurovereenkomst of in de aanzeggingsbrief van je jaarlijkse huurverhoging. Via 'Mijn l'escaut' kun je de hoogte van je rioleringsverzekering terugvinden in je Huurspecificatie onder het kopje 'Mijn contracten'.

Kan ik een rioolverzekering afsluiten bij jullie?

In je servicekosten is standaard een bedrag opgenomen voor een rioleringsverzekering. Je hoeft deze daarom niet zelf af te sluiten.

Kan ik mijn rioolverzekering opzeggen?

Nee, de rioleringverzekering zit standaard opgenomen in je servicekosten en is niet door jezelf op te zeggen.