Huur opzeggen

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Je kunt de huur van je woning eenvoudig opzeggen door in te loggen op 'Mijn l'escaut' en vervolgens het formulier Huuropzegging in te vullen. Indien dit niet lukt, neem dan contact met ons op.

Je kunt je huurcontract ook per e-mail of brief opzeggen. Doe dit onder vermelding van: 

• Je naam.
• Het adres waarvan je de huur opzegt.
• De datum per wanneer je de huur opzegt.
• Je nieuwe adres, telefoonnummer en e-mailadres.

Wanneer je de huur per brief opzegt, vergeet deze niet te ondertekenen. Wanneer er meerdere huurders op het contract staan, moeten beide huurders het opzegformulier tekenen. 

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

Algemeen

De opzegtermijn bedraagt minimaal 1 maand, gerekend vanaf de dag dat de opzegging door l'escaut woonservice is ontvangen. De einddatum valt altijd op een werkdag.

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik heb mijn huur opgezegd en wil graag spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. Hoe werkt dat?

Algemeen

Wanneer je met de nieuwe bewoner overeenstemming hebt over de overname van goederen, is het nodig om dit aan ons te laten weten. Dit doe je door samen het overnameformulier in te vullen, te ondertekenen en in te leveren bij de eindopname.

In onze folder (bijlage) over 'huur beëindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik heb mijn huur opgezegd, kan ik de einddatum nog aanpassen naar een later moment?

Algemeen

Wanneer dit op tijd aan ons wordt doorgegeven, kijken wij wat er nog mogelijk is. Vaak staat het onderhoud al gepland en is de nieuwe huurder al geïnformeerd over wanneer de huurovereenkomst ingaat. Daarom is het lastig de einddatum van je huurovereenkomst op het laatste moment te verzetten. De nieuwe huurder heeft zijn huurwoning vaak al opgezegd. Natuurlijk proberen wij met je mee te denken, maar we vragen ook je begrip wanneer blijkt dat dit niet mogelijk is.

Ik heb de huur opgezegd, wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

Algemeen

Nadat de voorinspectie heeft plaatsgevonden, proberen wij de woning zo snel mogelijk aan te bieden via www.zuidwestwonen.nl. Over het algemeen gebeurt dit binnen twee werkdagen na de voorinspectie. Het kan altijd voorkomen dat hier wegens omstandigheden van wordt afgeweken.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog wijzigen?

Algemeen

Je kunt hiervoor het formulier 'Wijziging huuropzegging' invullen. Je kunt het formulier ook telefonisch opvragen of afhalen bij de balie. Nadat wij het formulier ingevuld en ondertekend van je hebben ontvangen, nemen wij het in behandeling. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk bericht van ons. Op het moment dat wij al een nieuwe huurder voor de nieuwe woning hebben, kunnen wij de opzegging niet terugdraaien.

Ik heb mijn huur opgezegd. Moet ik zelf de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier?

Algemeen

Je bent zelf verantwoorderlijk voor het doorgeven van de meterstanden aan je energieleverancier. De woninginspecteur neemt de meterstanden samen met jou op tijdens de eindinspectie. De meterstanden kun je terugvinden in het eindinspectierapport welke de woninginspecteur opmaakt.

Hoe kan ik de huur van mijn garage opzeggen?

Algemeen

De huuropzegging van een garage of parkeerplaats moet schriftelijk ingediend worden, dit kan per email of brief onder vermelding van:

  • Je naam.
  • Het adres van de garage of parkeerplaats.
  • De datum per wannneer je de huur opzegt.

Wanneer je de huur per brief opzegt, vergeet dan niet te ondertekenen. Wanneer er meerdere huurders op het contract staan, moeten beide huurder het opzegformulier tekenen. De opzegtermijn bedraagt minimaal 1 maand, gerekend vanaf de dag dat de opzegging door is ontvangen. De einddatum valt altijd op een werkdag.

Of gebruik het formulier: Huuropzegging.

Ik heb een vraag over de afwikkeling van een nalatenschap. Wie kan ik hiervoor spreken?

Algemeen

Je kunt je vraag telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier stellen. We doen ons best om zo spoedig mogelijk je vraag te beantwoorden. 

Ik ben student en huur een studentenwoning, mijn studie loopt af en heb nog geen andere woonruimte gevonden. Wat kan ik doen?

Algemeen

Zodra je studie afloopt heb je 6 maanden om een andere woonruimte te vinden. Belangrijk hiervoor is dat je op tijd ingeschreven bent als woningzoekende. Heb je problemen met het vinden van een andere woning neem dan contact op met de verhuurmakelaars om de mogelijkheden te bespreken. Dit kan telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Kan de woning van mijn overleden familielid worden afgesloten, zodat er geen onbevoegde toegang tot de woning kunnen hebben?

Algemeen

l'escaut woonservice is niet verantwoordelijk voor personen die een sleutel hebben van de woning en in de woning kunnen.

Hoe geef je de huurwoning aan l'escaut woonservice terug na beëindiging van de huurovereenkomst?

Algemeen

De achtergelaten huurwoning moet er goed uitzien. Maar wat is ‘goed’? 

Bij de voorinspectie beoordeelt de woninginspecteur de staat van je woning en vertelt hij je welke reparaties je eventueel moet (laten) uitvoeren. Daarnaast attendeert hij je op veranderingen in of aan de woning of de tuin die ongedaan gemaakt moeten worden, als de nieuwe bewoner deze niet van je  wil overnemen. Bij de vooropname geeft de woninginspecteur je informatie (en een overnameformulier) over goederen die je eventueel mag overdoen aan de nieuwe huurder. Natuurlijk beslist de nieuwe huurder zelf of hij/zij die zaken daadwerkelijk wil overnemen. Wanneer je met de nieuwe bewoner overeenstemming hebt over de overname, laat je dat aan ons weten. Je doet dit door samen het overnameformulier in te vullen en te ondertekeken. Je kunt die bij ons inleveren tijdens de eindopname. Mailen mag natuurlijk ook, naar verhuurmakelaars@lescaut.nl. 

Bij de eindinspectie controleert de woninginspecteur of alle reparaties en veranderingen die
aangegeven staan op het voorlopige woningopnameformulier, zijn uitgevoerd. Ook reparaties,
veranderingen en verborgen gebreken die pas zichtbaar worden in de lege woning.

Om een idee te geven waar wij als l'escaut woonservice op letten, hieronder een globale lijst:

  • De woning, met berging en eventueel tuin zijn leeg en schoon.
  • Kozijnen en deuren zitten op de juiste plaats, zijn onbeschadigd en schilderklaar.
  • Schakelaars, stopcontacten, etc zijn op de juiste plaats vast aanwezig en onbeschadigd.
  • Alle sanitaire voorzieningen zijn aanwezig op de juiste plaats en onbeschadigd.
  • Hang-en sluitwerk is aanwezig en onbeschadigd.
  • De tuin is netjes en op orde.
  • Vloerbedekking en (lijm)resten zijn verwijderd. Plakplastic, posters en/of stickers zijn verwijderd van deuren, ramen en kozijnen.
  • Pluggen en spijkers zijn verwijderd.
  • Gaten in de wand en/of plafond zijn dichtgemaakt.
  • Afvalcontainers zijn leeg en schoon.
  • Sanitair, keuken, tegels zijn schoon en ontkalkt.

De lijst is geen uitputtende opsomming, de woninginspecteur kan een gebrek constateren die je in het overzicht niet terug kan vinden. Dan gaat het bijvoorbeeld om hele specifieke zaken die niet algemeen voorkomen, maar die toch ook in goede staat moeten worden achtergelaten.

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen en het volledige overzicht terugvinden.

Ik huur een boiler van Croonwolter&dros B.V. en ga de huur opzeggen. Wat moet ik doen?

Algemeen


Huur je een boiler of geiser van Croonwolter&dros B.V.? Dan dien je die overeenkomst zelf bij hen op te zeggen wanneer je huurovereenkomst bij l'escaut woonservice gaat beëindigen.

Meer informatie? Ga naar de website www.croonwolterendros.nl of bel naar 088-2703103 (afdeling Wonen & Verhuur). 

Is de boiler of geiser niet van Croonwolter&dros of weet je het niet? Neem dan contact met ons op (0118) 422300.