Huur opzeggen

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

Je kunt de huur van je woning eenvoudig opzeggen door in te loggen op 'Mijn l'escaut' en vervolgens het formulier Huuropzegging in te vullen. Indien dit niet lukt, neem dan contact met ons op.

Je kunt je huurcontract ook per e-mail of brief opzeggen. Doe dit onder vermelding van: 

• Je naam.
• Het adres waarvan je de huur opzegt.
• De datum per wanneer je de huur opzegt.
• Je nieuwe adres, telefoonnummer en e-mailadres.

Wanneer je de huur per brief opzegt, vergeet deze niet te ondertekenen. Wanneer er meerdere huurders op het contract staan, moeten beide huurders het opzegformulier tekenen. 

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt minimaal 1 maand, gerekend vanaf de dag dat de opzegging door l'escaut woonservice is ontvangen. De einddatum valt altijd op een werkdag.

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik heb mijn huur opgezegd en wil graag spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. Hoe werkt dat?

Wanneer je met de nieuwe bewoner overeenstemming hebt over de overname van goederen, is het nodig om dit aan ons te laten weten. Dit doe je door samen het overnameformulier in te vullen, te ondertekenen en in te leveren bij de eindopname.

In onze folder (bijlage) over 'huur beindigen' kun je meer informatie lezen.

Ik heb mijn huur opgezegd, kan ik de einddatum nog aanpassen naar een later moment?

Wanneer dit op tijd aan ons wordt doorgegeven, kijken wij wat er nog mogelijk is. Vaak staat het onderhoud al gepland en is de nieuwe huurder al geïnformeerd over wanneer de huurovereenkomst ingaat. Daarom is het lastig de einddatum van je huurovereenkomst op het laatste moment te verzetten. De nieuwe huurder heeft zijn huurwoning vaak al opgezegd. Natuurlijk proberen wij met je mee te denken, maar we vragen ook je begrip wanneer blijkt dat dit niet mogelijk is.

Ik heb de huur opgezegd, wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

Nadat de voorinspectie heeft plaatsgevonden, proberen wij de woning zo snel mogelijk aan te bieden via www.zuidwestwonen.nl. Over het algemeen gebeurt dit binnen twee werkdagen na de voorinspectie. Het kan altijd voorkomen dat hier wegens omstandigheden van wordt afgeweken.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog wijzigen?

Je kunt hiervoor het formulier 'Wijziging huuropzegging' invullen. Je kunt het formulier ook telefonisch opvragen of afhalen bij de balie. Nadat wij het formulier ingevuld en ondertekend van je hebben ontvangen, nemen wij het in behandeling. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk bericht van ons. Op het moment dat wij al een nieuwe huurder voor de nieuwe woning hebben, kunnen wij de opzegging niet terugdraaien.

Ik heb mijn huur opgezegd. Moet ik zelf de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier?

Je bent zelf verantwoorderlijk voor het doorgeven van de meterstanden aan je energieleverancier. De woninginspecteur neemt de meterstanden samen met jou op tijdens de eindinspectie. De meterstanden kun je terugvinden in het eindinspectierapport welke de woninginspecteur opmaakt.

Hoe kan ik de huur van mijn garage opzeggen?

De huuropzegging van een garage of parkeerplaats moet schriftelijk ingediend worden, dit kan per email of brief onder vermelding van:

  • Je naam.
  • Het adres van de garage of parkeerplaats.
  • De datum per wannneer je de huur opzegt.

Wanneer je de huur per brief opzegt, vergeet dan niet te ondertekenen. Wanneer er meerdere huurders op het contract staan, moeten beide huurder het opzegformulier tekenen. De opzegtermijn bedraagt minimaal 1 maand, gerekend vanaf de dag dat de opzegging door is ontvangen. De einddatum valt altijd op een werkdag.

Of gebruik het formulier: Huuropzegging.

Ik heb een vraag over de afwikkeling van een nalatenschap. Wie kan ik hiervoor spreken?

Je kunt je vraag telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier stellen. We doen ons best om zo spoedig mogelijk je vraag te beantwoorden. 

Ik ben student en huur een studentenwoning, mijn studie loopt af en heb nog geen andere woonruimte gevonden. Wat kan ik doen?

Zodra je studie afloopt heb je 6 maanden om een andere woonruimte te vinden. Belangrijk hiervoor is dat je op tijd ingeschreven bent als woningzoekende. Heb je problemen met het vinden van een andere woning neem dan contact op met de verhuurmakelaars om de mogelijkheden te bespreken. Dit kan telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Kan de woning van mijn overleden familielid worden afgesloten, zodat er geen onbevoegde toegang tot de woning kunnen hebben?

l'escaut woonservice is niet verantwoordelijk voor personen die een sleutel hebben van de woning en in de woning kunnen.