Huur betalen

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

Je kunt de huur het gemakkelijkst per automatische incasso betalen. Op de eerste dag van iedere maand wordt de huur dan automatisch geïncasseerd. Mocht de eerste van de maand in een weekend vallen of op een feestdag, dan incasseren we de eerste werkdag daarop. Daarnaast kun je de huur betalen per AcceptEmail, door een eigen overboeking (onder vermelding van je klantnummer) of via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.

Betalingen doen op het kantoor is niet mogelijk.

Van welk rekeningnummer wordt mijn huur afgeschreven?

Algemeen

Je kunt inloggen op ‘Mijn l’escaut’ en het overzicht van je betaling(en) inzien onder het tabblad ‘Mijn huurnota’s’. Indien je toestemming hebt gegeven om de huur automatisch te betalen, is het mogelijk om de laatste 5 cijfers van je opgegeven bankrekeningnummer terug te zien onder het tabblad ‘Mijn l’escaut’ en/of ‘Mijn contract’.

Wordt de huur van een ander rekeningnummer afgeschreven? Neem dan contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Ik heb de huur zelf overgemaakt. Klopt het dat het nu betaald is?

Algemeen

Je kunt zelf gelijk op je afschrift zien of het betaald is. l'escaut ziet de verwerking pas na enkele dagen.

Ik kan niet op tijd mijn huur betalen. Wat nu?

Algemeen

Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald. Lukt dit niet? Neem dan contact op met een medewerker van Team Huurincasso via het Contactformulier.

Ik heb een brief van de afdeling Huurincasso ontvangen en ik heb hier een vraag over.

Algemeen

Neem contact met ons op via Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Een kopie van je huurspecificatie kun je bij ons opvragen via het Contactformulier, wij kunnen deze per post of email toesturen. Je kunt de huurspecificatie ook ophalen bij ons op kantoor. Neem dan een geldig legitimatiebewijs mee. 

Normaliter krijg je één keer per jaar de aanzegging van de huurverhoging. Bewaar deze zorgvuldig. Deze kun je gebruiken als huurspecificatie. 

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.

Ik heb de AcceptEmail niet ontvangen. Kan deze nogmaals verstuurd worden?

Algemeen

Een AcceptEmail kan geen tweede keer verstuurd worden. Je kunt de huur via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer.

Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op (0118) 422300.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

Dit is niet mogelijk. Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.

Ik heb een brief ontvangen van l'escaut betreft een betalingsachterstand en wil graag iemand spreken. Kan dat?

Algemeen

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso via het Contactformulier.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Dit is niet mogelijk.

Je kunt de huur het gemakkelijkst per automatische incasso betalen. Op de eerste dag van iedere maand wordt de huur dan automatisch geïncasseerd. Mocht de eerste van de maand in een weekend vallen of op een feestdag, dan incasseren we de eerste werkdag daarop. Daarnaast kun je de huur betalen per AcceptEmail,  door een eigen overboeking (onder vermelding van je klantnummer) of via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Wanneer je dat wil, kun je contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Dit is niet mogelijk.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Wanneer je dit aangeeft, krijg je elke maand een betaalmail van ons.

Ik wil weten of er huur openstaat op mijn adres. Hoe kom ik hier achter?

Algemeen

Je kunt op inloggen op Mijn l'escaut en je overzicht van je betalingen inzien onder Financieel. Lukt dit niet neem dan contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Hoe kan ik een openstaand bedrag betalen?

Algemeen

Je kunt het openstaand bedrag via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer en de maand. Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op (0118) 422300.

Of:  betaal via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.

Ik heb een aanmaning ontvangen. Wie kan ik hierover spreken?

Algemeen

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Ik heb per ongeluk mijn AcceptEmail verwijderd. Kunnen jullie deze opnieuw sturen?

Algemeen

Een AcceptEmail kan geen tweede keer verstuurd worden. Je kunt de huur via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer.

Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op (0118) 422300.

Hoeveel moet ik per maand aan huur betalen?

Algemeen

Je kunt je huurprijs terugvinden in 'mijn l'escaut'. Alle huurders van l'escaut hebben een activiatiecode ontvangen voor 'mijn l'escaut'. Hiermee activeer je jouw persoonlijke account. Nieuwe huurders van l'escaut ontvangen automatisch een activatiecode als zij beginnen met huren.

Heb je deze activatiecode niet ontvangen? Vraag deze dan aan: Activatiecode.

Ik heb een aanmaning ontvangen deze is niet aan mij gericht. Wat kan ik doen?

Algemeen

Excuses hiervoor. Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Wanneer kan ik de AcceptEmail verwachten?

Algemeen

Deze kun de 20ste van de maand verwachten. 

Kan ik het emailadres voor de ontvangst van de Acceptmail wijzigen?

Algemeen

Neem contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Wat is een AcceptEmail?

Algemeen

Een AcceptEmail is een digitale acceptgiro. Het is eigenlijk hetzelfde als een papieren acceptgiro. Je ontvangt deze alleen per mail en kan direct betalen via je online bankomgeving.

Ik heb een vraag over een factuur.

Algemeen

Neem contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.