Wanneer moet ik mijn huur betalen?
Algemeen
Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.
Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.
Je kunt de huur het gemakkelijkst per automatische incasso betalen. Op de eerste dag van iedere maand wordt de huur dan automatisch geïncasseerd. Mocht de eerste van de maand in een weekend vallen of op een feestdag, dan incasseren we de eerste werkdag daarop. Daarnaast kun je de huur betalen per Mail to Pay, door een eigen overboeking (onder vermelding van je klantnummer) of via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.
Betalingen doen op het kantoor is niet mogelijk.
Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald. Lukt dit niet? Neem dan contact op met een medewerker van Team Huurincasso via het contactformulier.
Een kopie van je huurspecificatie kun je bij ons opvragen via het contactformulier, wij kunnen deze per post of email toesturen. Je kunt de huurspecificatie ook ophalen bij ons op kantoor. Neem dan een geldig legitimatiebewijs mee.
Normaliter krijg je één keer per jaar de aanzegging van de huurverhoging. Bewaar deze zorgvuldig. Deze kun je gebruiken als huurspecificatie.
Neem contact met ons op via contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.
Je kunt zelf gelijk op je afschrift zien of het betaald is. l'escaut ziet de verwerking pas na enkele dagen.
Je kunt inloggen op ‘Mijn l’escaut’ en het overzicht van je betaling(en) inzien onder het tabblad ‘Mijn huurnota’s’. Indien je toestemming hebt gegeven om de huur automatisch te betalen, is het mogelijk om de laatste 5 cijfers van je opgegeven bankrekeningnummer terug te zien onder het tabblad ‘Mijn l’escaut’ en/of ‘Mijn contract’.
Wordt de huur van een ander rekeningnummer afgeschreven? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.
Een Mail to Pay kan een tweede keer verstuurd worden. Neem contact op met l'escaut.
Je kunt de huur ook via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer. Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op 0118 - 422 300.
Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.
Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso via het contactformulier.
Je kunt op inloggen op Mijn l'escaut en je overzicht van je betalingen inzien onder Financieel. Lukt dit niet neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.
Dit is niet mogelijk. Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.
Je kunt je huurprijs terugvinden in 'mijn l'escaut'. Alle huurders van l'escaut hebben een activatiecode ontvangen voor 'mijn l'escaut'. Hiermee activeer je jouw persoonlijke account. Nieuwe huurders van l'escaut ontvangen automatisch een activatiecode als zij beginnen met huren.
Heb je deze activatiecode niet ontvangen? Vraag deze dan aan: activatiecode.
Dit is niet mogelijk.
Je kunt de huur het gemakkelijkst per automatische incasso betalen. Op de eerste dag van iedere maand wordt de huur dan automatisch geïncasseerd. Mocht de eerste van de maand in een weekend vallen of op een feestdag, dan incasseren we de eerste werkdag daarop. Daarnaast kun je de huur betalen per Mail to Pay, door een eigen overboeking (onder vermelding van je klantnummer) of via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.
Dit is niet mogelijk.
Wanneer je dat wil, kun je contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.
Wanneer je dit aangeeft, krijg je elke maand een betaalmail (Mail to Pay) van ons.
Je kunt het openstaand bedrag via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer en de maand. Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op 0118 - 422 300.
Of: betaal via iDEAL op het klantportaal van l'escaut.
Een Mail to Pay kan geen tweede keer verstuurd worden. Je kunt de huur via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer.
Weet je je klantnummer niet? Neem dan contact met ons op 0118 - 422 300.
Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch 0118 - 422 300 of via het contactformulier.
Excuses hiervoor. Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch 0118 - 422 300 of via het contactformulier.
Deze kun op de 20ste van de maand verwachten.
Neem contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.
Een Mail to Pay is een digitale acceptgiro. Het is eigenlijk hetzelfde als een papieren acceptgiro. Je ontvangt deze alleen per mail en kan direct betalen via je online bankomgeving.
Neem contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.
In de brief over de huurverhoging 2025 staat de volgende tekst: "Let op: mogelijk geen huurverhoging voor sociale huurwoningen. Woensdag 16 april 2025 werd bekend dat er mogelijk een huurbevriezing komt voor sociale huurwoningen in 2025 en 2026. Het is nog geen definitieve wet. Als de overheid deze maatregel echt in de wet opneemt, dan gaat de huurverhoging van de kale huur per 1 juli niet door. De voorschotten van de servicekosten kunnen wel veranderen. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben, laten we u dat weten".
Veel gestelde vragen over de huurverhoging en huurbevriezing:
We hebben je een huurverhoging aangekondigd voor 1 mei, zoals wettelijk verplicht. Maar als de overheid de huurbevriezing definitief maakt, dan gaat deze verhoging van de kale huur niet door. De voorschotten van de servicekosten kunnen wel veranderen. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben, laten we dit weten.
l'escaut is wettelijk verplicht om vóór 1 mei aan te kondigen dat de huur stijgt. Doen we dat niet, dan mogen we de huur later niet meer verhogen, ook niet als de huurbevriezing niet doorgaat.
Zodra het besluit van de overheid definitief is. Dat verwachten we vóór 1 juli. Als het doorgaat, laten we dit weten.
Nee, je hoeft nu niets te doen totdat het besluit definitief is.
De servicekosten staan los van de huurbevriezing. Die kunnen dus wel wijzigen, ook als de kale huur gelijk blijft.
Een huurbevriezing betekent dat de kale huur niet omhoog mag. Dit besluit komt van de overheid.
Ja, als de maatregel definitief informeren we je opnieuw.